Warszawska Syrenka
Szanowni Rodzice, Drogie Dzieci,
Zapraszam do zajęć:
1. Słuchanie hymnu Polski – Mazurka Dąbrowskiego.https://drive.google.com/open?id=1EK1VPYYGigZJgCRywcICPXpK0EZq50A8
− Wyjaśnianie, w jakich okolicznościach można go usłyszeć.
− Omówienie zasad zachowania się podczas słuchania i śpiewania hymnu; ponowne
wysłuchanie hymnu w postawie na baczność i w ciszy.
-Wyjaśnienie pojęcia Warszawa – stolica Polski.
Ilustracje przedstawiające najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w
stolicy.Zwrócenie uwagi na najważniejsze urzędy państwowe znajdujące się w stolicy i
ich rolę dla całego kraju. Pokazanie ich na zdjęciach, np.: budynek Sejmu,
Pałac Prezydencki, Urząd Rady Ministrów, Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Przygotowane przez dorosłego kilka butelek z plastiku, np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą. Butelki są dobrze zakręcone.
• Określanie, ile wody jest w butelce.
dorosły stawia przed dzieckiem zakręconą butelkę z wodą. Pyta dziecko: Ile jest wody w butelce – dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawianie butelek według wzrastającej w nich ilości wody.
Butelki z różną ilością barwionej wody.
dorosły ustawia butelki na stoliku przed dzieckiem.
− Dziecko określa, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
− Ustawiają butelki według ilości zawartego w nich płynu – od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą.
− Dmucha w kolejne odkręcone butelki. Porównuje dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
dorosły pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l – 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga –
wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Butelki z wodą, kubek.
Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce, Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).
-Oglądanie zdjęcia, zwracanie uwagi na poziom soku w szklankach.
Sok jabłkowy, szklanki, kubek plastikowy.
dorosły wlewa tyle samo soku jabłkowego do przygotowanych różnych szklanek – miarką jest plastikowy kubek.
- Dziecko ogląda szklanki i dochodzi do wniosku, że o ilości soku
nie mówi jego poziom w szklankach, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano.
Dziecko wypija sok ze szklanek.
Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi.
Dla dziecka butelka plastikowa.
Dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń dorosłego:
− połóżcie butelkę przed sobą, za sobą,
− połóżcie ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie, turlajcie butelkę po podłodze.
Dla dziecka butelka plastikowa.
Dziecko dostaje butelkę, Ustawia ją względem siebie według poleceń dorosłego:
− połóżcie butelkę przed sobą, za sobą,
− połóżcie ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie, turlajcie butelkę po podłodze.
Podsyłam linki do filmików, w jakimś stopniu mogą pomóc zobrazować dziecku mierzalność płynów:
3. Symbole
Narodowe z Pandą Hanią.
https://ekreda.pl/embed/4806633132654592?fbclid=IwAR01gDWhTicFQboLsOlfYgD-gwxelmxwKPjbOdQnCdMzIe4nZvLUmDd6Wd8
4. Wykonanie
małej mapy Polski. (na podstawie atlasu geograficznego, książek itp).
- Poznawanie położenia geograficznego Polski
na podstawie mapy.
Wskazywanie granic, zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju: góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła, Odra), największych miast leżących nad Wisłą (Kraków, Gdańsk), odczytywanie na mapie niektórych nazw: Tatry, Bałtyk, odczytywanie nazw państw sąsiadujących z Polską z pomocą dorosłego.
Dobrej Zabawy kochane Kreciki!
Wskazywanie granic, zwracanie uwagi na kolorystykę poszczególnych regionów naszego kraju: góry, wyżyny, niziny, wody, pokazywanie i nazywanie najdłuższych rzek (Wisła, Odra), największych miast leżących nad Wisłą (Kraków, Gdańsk), odczytywanie na mapie niektórych nazw: Tatry, Bałtyk, odczytywanie nazw państw sąsiadujących z Polską z pomocą dorosłego.
Zadanie do wykonania:
Dla dziecka kartonowy kontur mapy Polski, plastelina. Link do pobrania 👇
- Naklejanie cienkiego wałeczka plasteliny po narysowanym śladzie drogi Wisły na
kartonowych konturach mapy.
- Wypełnianie plasteliną wnętrz konturów mapy (gór, nizin, wyżyn) zgodnie z
kolorystyką na wzorze.
-Zaznaczenie Warszawy i swojego miasta.
tutaj można zobaczyć etapy wykonania pracy:
https://drive.google.com/open?id=1LGWBhQloR949ELGUTrIvcfzmfLTDX9nr
tutaj można zobaczyć etapy wykonania pracy:
https://drive.google.com/open?id=1LGWBhQloR949ELGUTrIvcfzmfLTDX9nr

lub
Pasowe
ukształtowanie powierzchni (kolorowanie wg legendy)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.