Witam Szanownych Rodziców, Kochane Kreciki !
Piątkowy temat zajęć: Pierwsza
kartka z zielnika.
1. Słuchanie wiersza Anny Onichimowskiej Zielnik.
Biały rumianek.
Na drugiej –
mały bukiet sasanek.
Na trzeciej –
liście dębu i babki.
Na czwartej –
fiołki,
konwalie, bratki.
Rozmowa na temat wiersza.
− Jakie rośliny
znajdowały się na kartkach?
− Dlaczego był
tam rysunek sasanek?
−
Dlaczego zakładamy zielnik?
2. Rymowanki
o łące.
Kończenie rymowanek o łące,
rodzic zaczyna czytać rymowankę dziecko dopowiada brakujący wyraz.
Trawa, kwiaty,
biedronka – to na pewno… (łąka)
Czerwone jak
gotowane raki – to… (maki)
Ma żółty środek,
białe płatki,
łodyga u niej
wiotka.
Ten łąkowy kwiat
to… (stokrotka)
Piegowata dama.
Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w
promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)
Czy to fruwające
kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)
Lata, lata koło
nosa. Uwaga! To groźna… (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)
3. Wykonanie przez dziecko pierwszej strony własnego zielnika.
Nie od dziś wiadomo,
że rośliny zielne mają różne zastosowanie np. syropy, kremy, suszone zioła na
herbatę (rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki. Aby lepiej zapoznać się z
tymi cennymi ziołami zachęcam do wykonania zielnika.
Dla każdego dziecka: rośliny (np.
koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), kawałki taśmy
klejącej, kartkę z bloku
technicznego.
Dziecko przykleja jedną
roślinę do kartki z bloku technicznego kawałkiem taśmy klejącej (np. koniczynę,
mniszek pospolity, szczaw…),
Dzieci wykonują następujące
czynności:
• Układają roślinę na
kartce.
• Przyklejają ją do
kartki za pomocą taśmy klejącej.
(Zachęcam dzieci, aby wykonywały dalsze
strony zielnika - dla chętnych).
4. Jeżeli ktoś jest chętny i ma siły oraz chęci na dodatkowe zadania to proszę:
Życzę wszystkim pięknego weekendu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.