tytul



środa, 20 maja 2020

Łąka w maju

Witam Wszystkich bardzo serdecznie,
Wiosna na łące
1. Lekcja z  Pandą Hanią

2. Pszczoły
Dzisiejszym tematem przewodnim będą pszczoły. Właśnie dziś 20 maja obchodzimy Światowy Dzień Pszczół.




Zobaczcie jakie piękne zdjęcia udało mi się zrobić.

Warto poświęcić czas na ten temat. Zapraszam Was na filmiki. Po obejrzeniu filmików można razem z dziećmi odpowiedzieć na pytania:
- Jaką rolę odgrywają pszczoły w naturze? (Zbierają nektar z kwiatów i wydzielinę z liści zwanej spadzią. Zapylają rośliny).
Co zagraża pszczołom? (zanieczyszczenie środowiska, choroby, środki chemiczne stosowane w rolnictwie)
-  Co to jest pasieka? (W pszczelarstwie teren z ustawionymi ulami. Jako pasiekę określa się też wszystkie ule danego właściciela – pszczelarza, wraz z jego budowlami i urządzeniami pasiecznymi, ułatwiającymi pracę w pasiece).

-  Kto to jest pszczelarz i jaka jest jego rola?( to osoba zajmująca się pracą w pasiece lub barci, przy pszczołach.)

Jakie pszczoły zamieszkują ul? (królowa, pszczoły robotnice, trutnie)
Po czym rozpoznaje siebie pszczela rodzina? (po zapachu wydzielanym przez królową)
Jakie zadania wypełnia w ulu pszczoła robotnica? (Sprząta, karmi larwy, robi wosk pszczeli,
jest strażniczką, przynosi nektar do ula, który zamieniany jest w miód.)
− Co produkują pszczoły w ulu? (miód, pyłek kwiatowy, kit pszczeli, wosk).

Zapoznanie z nazwami miodu, np.: akacjowy, lipowy, wielokwiatowy, rzepakowy, spadziowy. (Nazwa miodu pochodzi od rośliny, z której pszczoły zebrały nektar).

Podkreślenie wartości zdrowotnych miodu: wykorzystanie miodu w medycynie, do produkcji kosmetyków.
Degustacja miodu (lub wykonanego napoju z wody, miodu i cytryny). Określanie smaku,
konsystencji, koloru miodu.




Z kamerą u pszczół. Kaja czeka na Was!
https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

 
3. Praca plastyczna
Teraz pora wykonać pracę plastyczną do której potrzebne będą:
- kartki papieru: biała, żółta, czarna i dowolna na tło,
- nożyczki,
- klej,
- pisak lub kredka czarna i czerwona,
- ołówek,
- coś okrągłego (np szklanka) do odrysowania kół.





4. Zabawa zręcznościowa.
Gdy nasza pszczoła jest gotowa pora na zabawę do której przygotujmy:
- wytłaczankę do jajek,
- kolorowe pompony,
- klamerkę.
Pompony układamy do wytłaczanki i prosimy dziecko o wyjmowanie ich za pomocą klamerki (spróbujmy sami to wcale nie jest takie proste).
Możemy wyjmować na początek dowolne kolory, później określone przez rodziców, rodzeństwo lub naprzemiennie np czarne, czerwone, różowe itp.
Jeśli już dojdziemy do wprawy możemy robić to na czas lub kto wyjmie szybciej jak największą ilość itp.


5. Taniec przy piosence.
Na zakończenie wspólny taniec do piosenki "Taniec Mai"

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Zapraszam na warsztaty pszczelarskie które odbędą się dziś o godzinie 18:00. Temat warsztatów „ Historia Pszczół” organizatorem jest Pasieka Smakulskich.
Dowiemy się:
Od kiedy pszczoły są na świecie?  I czy to prawda, że kiedyś były osami?
Opowiemy na nich:
- o tym, jak z barci pszczoły przeniosły się do ula i co ma z tym wspólnego Polska.
- co to jest bartnictwo,
- jakie znamy legendy i wierzenia o pszczołach.

Uwaga!!!
Dziś trzecia bajka „Po Śląsku” do odsłuchania. Do piątku czekam na rysunek bajki na którą macie ochotę zagłosować.
Szczegóły po kliknięciu w link:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.