Witam
Serdecznie Rodziców,
Dzień
Dobry Kochane Dzieci,
Temat na dziś: Czym pojedziemy na wakacje?
1. Na początek
zapraszam na bajkę pt.: Czym możemy jeździć?
2. Rozwiązywanie
zagadek o różnych środkach lokomocji.
Dzieci rozwiązują zagadki i
wskazują obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.
Pędzi
po torze szybko, z daleka,
bo
tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma
skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata
podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma
maskę, a pod nią konie,
cylindry
– nie na głowie.
A w
środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta
wielka latająca maszyna
owada – ważkę,
przypomina. (helikopter)
3. Rebus
fonetyczny – Co to za pojazdy?
Dzieci różnicują pierwsze głoski
w nazwach obrazków. Dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez rodzica i
odgadują nazwy różnych pojazdów,
np. rak, oko, walizka,
ekran, ręka (rower)
sukienka, arbuz,
motyl, okno, lalka, orzech, torba (samolot)
miś, okulary,
tort, obraz, rower (motor)
spodnie, teczka,
ananas, telewizor, ekierka, kot ( statek).
4. Ćwiczenia
słuchowe.
Posłuchaj nagrań odgłosów
wydawanych przez różne środki lokomocji.
Wskaż je na zdjęciach.
5. Zabawa
ruchowa Rowery.
Dzieci w leżeniu tyłem, naśladują
pedałowanie, mówiąc tekst za rodzicem:
Jedzie
rowerek na spacerek, Raz, dwa, trzy.
na
rowerku pan Pawełek. Jedź i ty!
(Od
słów: Raz, dwa… dzieci
rytmicznie klaszczą).
6. Zapraszam do wykonania pracy plastycznej pt. "Po
lądzie, w wodzie i w powietrzu"
1. dziecko samo wybiera miejsce ułożenia poszczególnych elementów
(może też własnymi słowami opisać, gdzie je umiejscowiło, używając słów:
na, pod, za, na prawo od, niedaleko, przy itd.)
2. dziecko otrzymuje wskazówki od osoby dorosłej co do sposobu ułożenia elementów.
W ten sposób ćwiczenie posłuży do rozwijania orientacji przestrzennej).
7. Dodatkowe
karty pracy dla chętnych
Życzymy Miłego Dnia!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.