Zapraszam na nowy temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.
Na ten tydzień proszę o uzupełnienie następujących kart pracy:
Dzieci które pójdą do szkoły:
1.Olek i Ada Litery i Liczby cz.2 (zielona) strony 70 do 73
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=18
2.Nowe przygody Olka i Ady fioletowa cz.4. strony od 12 do 23
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
Dzieci młodsze:
1.Olek i Ada Przygotowanie do czytania, pisania i liczenia (różowa) strony od 72 do 75.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=1
2.Nowe Przygody Olka i Ady (fioletowa) cz.4. strony od 12 do 23.
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
Strażnicy przyrody
1. Słuchanie piosenki "Ochroń Ziemię"
👉 https://www.youtube.com/watch?v=92ySNopG43Y
I. Mieszkamy na wielkiej kuli.
Ta kula to nasza Ziemia.
Dorośli ciągle na tej Ziemi
chcą wszystko zmieniać.
Wycinają drzewa,
śmiecą na leśnej łące,
czarny dym z kominów leci
i zasłania słońce.
Ref.:
Ochroń Ziemię,
bądź jej przyjacielem.
Ty i ja – jest tu dzieci wiele.
Im więcej nas, tym dla Ziemi lepszy czas. (2x)
II. Gdy wszystkie na świecie dzieci
zadbają o piękno Ziemi,
to wszystko skończy się szczęśliwie,
nic się nie zmieni.
W ogromnym kosmosie
Ziemia się nie zgubi,
gdy ją każdy mały człowiek
nauczy się lubić.
Ref.: Ochroń Ziemię…
Rozmowa na temat piosenki, rodzic zadaje pytania.
- Jaki nastrój towarzyszy piosence?
− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?
− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?
− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie
zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”
2. Zabawa
dramowa – My, drzewa.
Dzieci są drzewami. Rodzic,
opowiada, co działo się z lasem, drzewami, a dzieci wcielają się
w role drzew i uzewnętrzniają
stany emocjonalne w zależności od kolejnych zdarzeń opisywanych przez rodzica.
Mówimy:
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych
zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków
siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki,
bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły
się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z
nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą
na to, co się dzieje.Może dzieci im pomogą?
3. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Strażnicy przyrody.
"Strażnicy przyrody" A.Widzowska
👇
https://www.youtube.com/watch?v=hXWvpj9NgTY
Pytania do wiersza:
− Co robiły dzieci w lesie?
− Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
− Jak wy zachowujecie się w lesie?
Wypowiedzi dzieci na
temat: Co to jest las?Dzieci podają swoje
skojarzenia ze słowem las.
Las
to… (dzieci kończą zdanie).
Poznawanie (przypomnienie) ogólnej budowy drzewa.
Dzieci przyglądają
się budowie drzewa. Rodzic wymienia kolejno z czego składa się drzewo: korzenie, pień,
gałęzie, korona z liśćmi. Następnie dzieci nazywają, powtarzają części drzewa. Określają,
które części rośliny rosną pod ziemią, a które nad nią.
4. Co to
jest las? - film przyrodniczo-edukacyjny dla dzieci
👉 https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs&t=167s
5. Odkrywanie litery h: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej.
Dzieci mogą
wykorzystać swoje literki z klasera i ułożyć wyraz podstawowy hamak oraz Hubert.
- Analiza i
synteza słuchowa słowa hamak.
Dzieci
dzielą słowo hamak na sylaby i na głoski. Liczą, ile w słowie hamak jest sylab,
a ile głosek. Następnie wymieniają inne słowa, w których głoskę h słychać na
początku (herbata,
hotel, huta…), w środku (juhas,
bohater...).
Tak samo budujemy
schemat wyrazu Hubert.
Dzieci głośno wymieniają głoski w
słowach: hamak, Hubert. Potem określają
rodzaj głoski h, mówiąc ją długo: hhhyyyy…krótko:
h, h, h, h…
Głoska h jest
spółgłoską i oznaczamy ją na niebiesko.
- Przypominajka:
imiona, nazwiska, nazwy państw, miast,
rzek , krain geograficznych piszemy wielką literą.
- Karty
pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 70–73. Książki zielone.
- Karta pracy Nowe przygody
Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 72 do 75. Książka różowa.
- Pozostałe strony w książkach (fioletowe) dzieci wykonują dowolnie zgodnie z wyznaczonym zakresem.
Dziękuję
Wszystkim życzę spokojnego i pięknego tygodnia.
Pozdrawiam Wasza pani.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.