tytul



piątek, 13 listopada 2020

Zajęcia piątek

Witam Wszystkich zainteresowanych, 

Kochane dzieci dziś zapraszam to zapoznania się z tematem.

Temat zajęć to: Prowadzimy zdrowy tryb życia.

 

1. Słuchanie opowiadania Laury Łącz Drobnoustroje.

 


 👉 h
ttps://drive.google.com/file/d/1GxgRxsFGz4x7IVMj3nk0gGYLV1mK-YYP/view?usp=sharing


 

  Cześć, kim jesteś? – spytał jeden z cudacznych stworów siedzących na dłoni Stasia, gdzieś między palcem środkowym a wskazującym.

  Cześć! odparł grzecznie zapytany, wyglądający jeszcze dziwniej. Jestem normalny wirus!

A ci tam, za mną – to moja liczna rodzina.

  Witamy! Dużo was!

  Fakt. Dużo. Jeśli nie ma tu dla nas miejsca, pójdziemy sobie gdzie indziej.

  Ach, nie, zostańcie. Będzie jeszcze weselej!

  Dziękujemy za tak serdeczne przyjęcie. A wy, kim właściwie jesteście?

  My? Normalne bakterie!

  Miło nam! A tam, obok małego palca? dociekał gadatliwy, dorodny wirus.

  Tam? Grzyby chorobotwórcze informowała chętnie bakteria, bo dawno nie miała okazji do miłej rozmowy. Bliżej kciuka możesz spotkać grupkę pierwotniaków, ale ich jest strasznie mało tylko kilka tysięcy.

Wirus rozglądał się zaciekawiony, a wraz z nim jego rodzina. (...) Obie ręce Stasia lepiły się od brudu! Czyli istny raj!

  Skąd jesteście? zagadywała bakteria.

  My? Zza ucha tego bezdomnego psa. A wy?

  Mieszkałyśmy poprzednio na ogonie czarnego kota, którego Staś tak bardzo chciał złapać.

Kot się wymknął, a my zmieniłyśmy natychmiast miejsce pobytu.

  Ale, ale, dokąd jedziemy?

Wszyscy przestraszyli się nie na żarty. Rozmawiając, nie zauważyli, że Staś wracał do domu. Otworzył drzwi i pobiegł prosto do kuchni. Już z daleka widać było na stole talerz z ciastkami upieczonymi właśnie przez mamę.

  Świetnie! – zapiszczały chórem wirusy, bakterie, pierwotniaki i grzyby chorobotwórcze.

Mały na pewno się rozchoruje, a my będziemy mieć używanie.

Cieszyły się jednak przedwcześnie. Zanim bowiem wyciągnięty paluszek Stasia dotknął słodkiego kremu, usłyszały groźny głos taty: – Umyłeś ręce po przyjściu z podwórka?

  Już, już, myję. Chociaż czyste mamrotał chłopiec pod nosem, idąc do łazienki.

  Pamiętam, pamiętam. Nie musisz mi ciągle przypominać, że różne drobnoustroje tak małe, że ich wcale nie widać.

A na jego dłoniach panowała martwa cisza.

No to po nas jęknęła tylko największa bakteria.

  Niech się pani nie martwi – zdążył zawołać w jej stronę znajomy wirus, gdy z kranu lała się woda.

Popłyniemy do rur po nową przygodę. Zatruć wodę też jest przyjemnie.

  O niedoczekanie. – To pachnące mydełko aż spieniło się ze złości. Podskoczyło do góry  i ruszyło do ataku. Kręciło się prędko jak chyba jeszcze nigdy przedtem. Mało nie wpadło do umywalki.

Po chwili w całym domu zapanowały ład i porządek. Tata spokojnie czytał gazetę, Staś zajadał ciastka, a mydło zdrzemnęło się, uspokojone, z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku.

·       Rozmowa dotycząca opowiadania.

       Co znajdowało się na dłoniach Stasia?

       Czy ręce Stasia były czyste?

       Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby?

       Dlaczego należy myć ręce?

 Jak Należy Myć Ręce!!!

 


 

 Słuchanie piosenki "Czyste ręce" oraz "Umyć ręce" Zatańczcie tak jak w przedszkolu.

👉 https://drive.google.com/file/d/1IHXOdH9ru6M7vBOlyGGz25kud17PTEAj/view?usp=sharing

👉 https://www.youtube.com/watch?v=3kriWVLPaMs

 

2. Przygotowywanie zdrowych kanapek.

·       Rozmowa na temat kanapek.

       Czy lubicie jeść kanapki?

       Z czym najbardziej je lubicie?

       Kto wam robi kanapki?

·       Podkreślanie znaczenia spożywania zdrowych produktów, np.: mleka, sera, ciemnego pieczywa itp. Zachęcanie do spożywania dużej ilości warzyw i owoców, a ograniczenia jedzenia słodyczy.

Tablica demonstracyjna.

       Co przedstawiają zdjęcia?

       Z czego zrobione kolejne kanapki?

       Kiedy jemy kanapki?

 

 

 

 

 

 

3.       Wykonywanie kanapek.







 

Co będzie potrzebne?

Produkty: pieczywo, masło, sałata, ser, szynka, rzodkiewki, pomidory, ogórki, jajka, szczypiorek, natka pietruszki, narzędzia: krajacz do jajek i warzyw, deski do krojenia, plastikowe nożyki do smarowania pieczywa masłem, fartuszki, półmisek, papierowy obrus.

 

Etapy:

 

Przygotowanie produktów: pieczywa, masła, sałaty, sera, szynki, rzodkiewki, pomidorów, ogórków, jajek, szczypiorku, natki pietruszki, i narzędzi: krajacza do jajek i warzyw, deski do krojenia, plastikowych nożyków do smarowania pieczywa masłem.

                Umycie rąk, założenie fartuszka.

                Krojenie warzyw i jajek, smarowanie pieczywa.

                Komponowanie kanapek, ozdabianie ich i układanie na półmiskach.

                Ocenianie oryginalności kanapek i sposobu ich podania.

                Wspólne z rodzicami nakrywanie stołów, układanie talerzyków na kanapki.

                Degustowanie przygotowanych kanapek. Dzielenie się wrażeniami smakowymi.

 Zachęcam do zrobienia takich kanapek, jeśli się zdecydujecie na ich zrobienie wyślijcie zdjęcia.

4.       Zabawy na świeżym powietrzu

 

5.       SZLACZKI

 

Bardzo proszę o wpisanie dzieciom do zeszytu następujących szlaczków:

 





 

 Oraz proszę by dzieci uzupełniły książkę Ćwiczenia w pisaniu strony: 6 i 28

Dla osób które, nie mają książek wysyłam  zdjęcia: 




 

 

 

 

 Za dziś dziękuję życzę spokojnego i słonecznego weekendu!


 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.