Witam Wszystkich zainteresowanych,
Kochane dzieci dziś zapraszam to zapoznania się z tematem.
Temat zajęć to: Prowadzimy zdrowy tryb życia.
1. Słuchanie opowiadania Laury Łącz Drobnoustroje.
👉 https://drive.google.com/file/d/1GxgRxsFGz4x7IVMj3nk0gGYLV1mK-YYP/view?usp=sharing
– Cześć, kim jesteś? – spytał jeden z cudacznych stworów siedzących na dłoni Stasia, gdzieś między palcem środkowym a wskazującym.
– Cześć! – odparł grzecznie zapytany, wyglądający jeszcze dziwniej. – Jestem normalny wirus!
A ci tam, za mną – to moja liczna rodzina.
– Witamy! Dużo was!
– Fakt. Dużo. Jeśli nie ma tu dla nas miejsca, pójdziemy sobie gdzie indziej.
– Ach, nie, zostańcie. Będzie jeszcze weselej!
– Dziękujemy za tak serdeczne przyjęcie. A wy, kim właściwie jesteście?
– My? Normalne bakterie!
– Miło nam! A tam, obok małego palca? – dociekał gadatliwy, dorodny wirus.
– Tam? Grzyby chorobotwórcze – informowała chętnie bakteria, bo dawno nie miała okazji do miłej rozmowy. – Bliżej kciuka możesz spotkać grupkę pierwotniaków, ale ich jest strasznie mało – tylko kilka tysięcy.
Wirus rozglądał się zaciekawiony, a wraz z nim jego rodzina. (...) Obie ręce Stasia aż lepiły się od brudu! Czyli – istny raj!
– Skąd jesteście? – zagadywała bakteria.
– My? Zza ucha tego bezdomnego psa. A wy?
– Mieszkałyśmy poprzednio na ogonie czarnego kota, którego Staś tak bardzo chciał złapać.
Kot się wymknął, a my zmieniłyśmy natychmiast miejsce pobytu.
– Ale, ale, dokąd jedziemy?
Wszyscy przestraszyli się nie na żarty. Rozmawiając, nie zauważyli, że Staś wracał do domu. Otworzył drzwi i pobiegł prosto do kuchni. Już z daleka widać było na stole talerz z ciastkami upieczonymi właśnie przez mamę.
– Świetnie! – zapiszczały chórem wirusy, bakterie, pierwotniaki i grzyby chorobotwórcze.
– Mały na pewno się rozchoruje, a my będziemy mieć używanie.
Cieszyły się jednak przedwcześnie. Zanim bowiem wyciągnięty paluszek Stasia dotknął słodkiego kremu, usłyszały groźny głos taty: – Umyłeś ręce po przyjściu z podwórka?
– Już, już, myję. Chociaż są czyste – mamrotał chłopiec pod nosem, idąc do łazienki. –
– Pamiętam, pamiętam. Nie musisz mi ciągle przypominać, że różne drobnoustroje są tak małe, że ich wcale nie widać.
A na jego dłoniach panowała martwa cisza.
– No to po nas – jęknęła tylko największa bakteria.
– Niech się pani nie martwi – zdążył zawołać w jej stronę znajomy wirus, gdy z kranu lała się woda.
– Popłyniemy do rur po nową przygodę. Zatruć wodę też jest przyjemnie.
– O niedoczekanie. – To pachnące mydełko aż spieniło się ze złości. Podskoczyło do góry i ruszyło do ataku. Kręciło się prędko jak chyba jeszcze nigdy przedtem. Mało nie wpadło do umywalki.
Po chwili w całym domu zapanowały ład i porządek. Tata spokojnie czytał gazetę, Staś zajadał ciastka, a mydło zdrzemnęło się, uspokojone, z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku.
· Rozmowa dotycząca opowiadania.
− Co znajdowało się na dłoniach Stasia?
− Czy ręce Stasia były czyste?
− Co pomogło usunąć wirusy, bakterie, grzyby?
− Dlaczego należy myć ręce?
Jak Należy Myć Ręce!!!
Słuchanie piosenki "Czyste ręce" oraz "Umyć ręce" Zatańczcie tak jak w przedszkolu.
👉 https://drive.google.com/file/d/1IHXOdH9ru6M7vBOlyGGz25kud17PTEAj/view?usp=sharing
👉 https://www.youtube.com/watch?v=3kriWVLPaMs
2. Przygotowywanie zdrowych kanapek.
· Rozmowa na temat kanapek.
− Czy lubicie jeść kanapki?
− Z czym najbardziej je lubicie?
− Kto wam robi kanapki?
· Podkreślanie znaczenia spożywania zdrowych produktów, np.: mleka, sera, ciemnego pieczywa itp. Zachęcanie do spożywania dużej ilości warzyw i owoców, a ograniczenia jedzenia słodyczy.
Tablica demonstracyjna.− Co przedstawiają zdjęcia?
− Z czego są zrobione kolejne kanapki?
− Kiedy jemy kanapki?
3. Wykonywanie kanapek.
Co będzie potrzebne?
Produkty: pieczywo, masło, sałata, ser, szynka, rzodkiewki, pomidory, ogórki, jajka, szczypiorek, natka pietruszki, narzędzia: krajacz do jajek i warzyw, deski do krojenia, plastikowe nożyki do smarowania pieczywa masłem, fartuszki, półmisek, papierowy obrus.
Etapy:
Przygotowanie produktów: pieczywa, masła, sałaty, sera, szynki, rzodkiewki, pomidorów, ogórków, jajek, szczypiorku, natki pietruszki, i narzędzi: krajacza do jajek i warzyw, deski do krojenia, plastikowych nożyków do smarowania pieczywa masłem.
• Umycie rąk, założenie fartuszka.
• Krojenie warzyw i jajek, smarowanie pieczywa.
• Komponowanie kanapek, ozdabianie ich i układanie na półmiskach.
• Ocenianie oryginalności kanapek i sposobu ich podania.
• Wspólne z rodzicami nakrywanie stołów, układanie talerzyków na kanapki.
• Degustowanie przygotowanych kanapek. Dzielenie się wrażeniami smakowymi.
Zachęcam do zrobienia takich kanapek, jeśli się zdecydujecie na ich zrobienie wyślijcie zdjęcia.
4. Zabawy na świeżym powietrzu
5. SZLACZKI
Bardzo proszę o wpisanie dzieciom do zeszytu następujących szlaczków:
Oraz proszę by dzieci uzupełniły książkę Ćwiczenia w pisaniu strony: 6 i 28
Dla osób które, nie mają książek wysyłam zdjęcia:
Za dziś dziękuję życzę spokojnego i słonecznego weekendu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.