- Dziś słuchaliśmy piosenki Wiosna tuż, tuż"
"Wiosna tuż, tuż"
Już ozimina
szumieć
zaczyna,
że
nie
powróci
mróz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
Śpiewa skowronek, dźwięczy jak dzwonek,
że gniazdo ma wśród zbóż.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
Krążą nad domem boćki znajome,
goście zza siedmiu mórz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
Śpiewa skowronek, dźwięczy jak dzwonek,
że gniazdo ma wśród zbóż.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż.
Krążą nad domem boćki znajome,
goście zza siedmiu mórz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż.
Rozmawialiśmy na temat piosenki. Ilustrowaliśmy ruchem piosenkę. Uczyliśmy się jej fragmentami, metodą ze słuchu. Opisywaliśmy wygląd skowronka i bociana. Omawialiśmy różnice pomiędzy nimi.
- Pani podzieliła nas na trzy grupy, które grały odpowiednio przy pierwszej, drugiej i trzeciej zwrotce. Pierwsza grała na grzechotkach, druga grupa grała na trójkątach , a trzecia na dzwoneczkach.
- Dzieliliśmy wyrazy na sylaby i określaliśmy ilość sylab w wyrazie.
- Wykonaliśmy zadanie przy stoliczkach. Kolorowaliśmy sylwetę skowronka.
- Mieliśmy ćwiczenia językowe - wyjaśniliśmy różne znaczenia słów o takim samym brzmieniu. Np. zamek, blok.
- Wykonaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne, łączyliśmy kropki i kolorowaliśmy obrazek.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.